четвртак, 22. новембар 2012.




IGRAČKA I PO

Umeće saobraćanja

Jednom prilikom, kada sam se našao u dečijij sobi koja je na prvi pogled izgledala poput saobraćajnog špica u Bombaju, sakupio sam snagu da ne urlam po kući zbog haosa u sobi već sam se lagano spustio na njihov nivo. Iz prve, zaista je sve bilo krševito, ali kako sam se spustio tako sam počeo primećivati sklad u tom svemiru igračaka. Deca su se zaista igrala saobraćaja. Gomila autića koji negde žure ali ustvari stoje. Uzeo sam jedan autić , čisto da se podsetim i o gle čuda, kao da sam zaboravio taj jezik igre. Govorio sam ja vrr vrrr, ali to nije bilo to… Odjednom strašan urlik! Beži taataa, sve si nam rasturio!Uleteli su naslednici i oterali morža koji im je legao preko igračaka….

Roditelji strašno vole da gledaju svoje dete kako se igra. Ta slika stvara osećaj bezbrižnosti, pogotovo ako vi pritom pijuckate kafu i čitate novine. Zanimljivo je da prizor deteta koje se igra za kompjuterom, ne stvara tu idiličnu sliku već stvara osećaj krivice. Vreme provedeno u igri i stvaranju svog sveta je dragoceno za budućnost vašeg deteta. Pošto sam još kao mali bio dečak a ne devojčica, osvrnuo bih se na mali svet koji stvaraju dečaci dok se igraju sa autićima.
Dečaci vole da upravljaju, opravljaju i popravljaju! Stoga im pružite priliku da to i rade. Voleo sam da se igram autića jer sam savršeno mogao da se igram sam. Bio sam glavni dispečer, za sve sam se ja pitao. Nekako sam imao i više vremena, danas je vreme postalo prezasićeno raznim obavezama koje su najmanje igra a najviše obaveza.
Čuo sam priču o jednom imućnom čoveku koji je ostvario svoju želju iz detinjstva. Želja mu je bila da ima buldožer i da kopa po svom dvorištu. Valjda kao mali nije planirao da ima toliko para, pa nije znao da će jednog dana kupiti ne samo buldožer, već i svoje brdo, bager, utovarivač, rovokopač i par kamiona. Čovek je sebi priuštio nešto što nije mogao imati kad je bio mali. Potpuno suludo, ali govori o ljudskoj, večitoj potrebi za igrom, koja se kod svakog s vremena na vreme pojavljuje. Ne treba je zatrpavati.
Bilo bi zanimljivo kada bismo umesto klasičnih igraonica koje zamajavaju decu dok vi pijuckate kafu I čitate besplatne novine, imali tematske igraonice koje osluškuju potrebe naše dece. Zamislite igraonicu u kojoj će vaše dete sukcesivno učiti o saobraćaju. Svako dobija svoj automobile ili neko drugo vozilo I postaje učesnik u saobraćaju. Umesto sprava za izbacivanje destruktivne energije imali bi umanjeni grad sa puno zgrada, ulica, parkova, semafora. Vaše dete je na primer djubretar, mislim,vozi kamion djubretara (omiljena igračka svakog dečaka) koji ima jasan zadatak da prazni kontejnere i odvozi ih na deponiju. Nesagledive su posledice sreće ako su tom prilikom sva vozila na daljinski. Igrajući se u takvom prostoru dete ima predispozicije da postane dobar učesnik u pravom saobraćaju jednog dana. Odlična prilika da se na ovaj način počne menjati kultura saobraćanja … divna reč koja nam sve govori .
Retki su danas proizvodjači igračaka koji će odoleti potrebi da se prave namunjeni futuristički i nepostojeći automobilčići. Podilaženje dečijem ukusu je u ovom slučaju najgora varijanta. Proizvođači koji prave replike nečega što već postoji su najbolji prijatelji vaše dece. Srazmerno umanjena vozila su najbolje sredstvo za maštu. Deca su vlasnici replike nečega što teško mogu imati, ali kada spuste glavu na tepih, tik uz kabinu kamiončića i kažu vrrrrrr… Čarolija je počinje.
Obratite pažnju prilikom kupovine ovakvih igračaka. Bitno je da vozila budu od metala. Nećete u ovom slučaju pogrešiti ako se koristite onom starom – ako ne znam šta je dobro onda znam šta je skupo. Ovde to pali.
Takvi automobilčići vremenom dobijaju i kolekcionarsku vrednost jer su svedoci vremena u kojem su nastali. Sećate li se vaših autića kada ste bili mali. Ja se lično sećam Dijane i Peglice. Kako sam bio srećan kad sam ih skoro video - vratili su mi se mirisi iz tog vremena.
Birajte igračke koje će vaša deca da koriste, ponekad je bolje kupiti dobru igračku nego li dobru cipelu.I naravno, nemojte to raditi često.





LAND ART COLLECTION
Ako niste u prilici da umanjite troškove izvođenja nekog projekta, probajte da umanjite projekat. Land art collection je simpatično pomagalo za umetnika koji planira da se bavi land artom. Napravio sam ga da istražujem granice mogućeg a sad od dece ne mogu da dođem na red.
S prirodom se nije igrati – izraz koji se poslednjih nekoliko katastrofalnih godina sve češće pominje u narodu. Mislim da nam priroda ovoga puta neće zameriti . Igrajte se s prirodom slobodno!

nature&art project 2011
http://www.nature-and-art.rs




Нема коментара:

Постави коментар